Bir oyun kişisi: Yaşadığın kentte ufuklar daralıyorsa ve sen artık yaşamını kazanamamaktan korkuyorsan,çek git;çünkü Tanrı'nın dünyası geniştir hem enlemde hem boylamda.
     Başka bir kişi:İlacı yazdığını sanıyorsun;oysa aslında kötülüğün kendisini gösteriyorsun elinle!Eğer ülke bunca aşağılara düştüyse ,tam da çocuklarının onu derleyip toplamaya çalışmayıp,terk etmeyi yeğlemeleri yüzünden oldu bu.Ben,yakınlarımın arasında olmak istiyorum;sevinçli olduğumda sevincimi paylaşsınlar,umutsuzluğa kapıldığımda beni avutsunlar istiyorum.
   Birinci kişi:Vatan sevgisi,bir yaradılış zayıflığıdır yalnızca;gitme cesaretini göster;seninkinin yerini tutacak başka bir aile bulursun.Bir de kalkıp bana,insanın tüm yaşamını doğduğu yerde geçirmesinin eşyanın doğası gereği olduğunun söyleme sakın! Suya bak!Görmüyor musun nasıl da berrak ve güzel,ufuklara doğru koştuğunda;ve nasıl yapış yapış oluyor bir yerde durup kokuştuğunda!

  Gitmeli mi,kalmalı mı? Sanırım ben ikisi arasında bir yerlerdeyim.Lisedeyken arkadaşımla konuşurken hep başka bir ülkede yaşamak istediğimi söylerdim o ise burda kalmayı.Ben yozlaşan toplumumuzda,bilgisizliğin tavan yaptığı,araştırma hevesinin olmadığı bir toplumda yaşamak istememem,kimse istemez zaten.Hükümetler bizim yansımamız diyor bir kitapta,biz halk olarak ülkemizi geliştirmek,güzelleştirmek istemediğimiz için mi hükümetler ,hani diyoruz ya çağdaş uygarlık seviyesinin üstüne çıkmak, kılını kıpırdatmıyor üstüne bir de satılıyoruz,eksiliyoruz.Atatürk'ün izinde bir arpa boyu yol...
   Önce toplumumuzdaki bilgisizliğin ve cahilliğin önüne geçilmeli,herkes bilinçlenmeli,konuşulmalı her şey açık açık ama karşı tarafın düşüncelerini küçümsemeden,eleştirmeli,eleştirilmeli ve en önemliside tepki göstermeli haksızlığa,ve sahip çıkmalı değerlere,ilkelere,toprağa,yüksek sesle düşünebilmeli,tarihimize sahip çıkmalı..
  Hani diyorum daha huzurlu,daha yaşanılası,daha mutlu bir Türkiye.
 Ben yolculuk yapmak kadar hiçbir olaydan zevk alamadım,başka şehirler,başka ülkeler hep çekmiştir beni ama dönüp dolaşacağım yer yine ülkem.Hiçbir yer kendi toprağım kadar güzel olamaz,ama şimdi değil,değil.

zaman: Cumartesi, Ekim 30, 2010

2 Comments to " "

öyle bi Türkiye hiç olmuycak :)

öyle deme ya:/ ben yinede umutla bakıyorum