YALNIZLIK

Yalnızlık bir oyuncak gibidir kullanmasını bilene..
Kalabalık telaş demektir,hızlı adımlardır,koşuşturmacadır,çarpmaktır son süratla.Eylemlerini sürekli başkalarına göre ayarlamaktır,can sıkar havanı paylaşmak zorundasındır,can sıkar dar bir yolda sıkışmak zorundasındır,can sıkar bakışlarını kaçırmak zorundasındır çünkü onlar hoşlanmazlar sabah otobüste yüzlerine gülümseyenlerden,asansörde merhaba diyenlerden,inerken iyi günler dileyenlerden..
Tek başınalık daha iyi doldurur vaktini.Çünkü sessizlik ve sakinlik seni düşünmeye iter.Düşüncelerin ağır ağır geçer zihninden içerisi dışarısı gibi değildir,konuşmadan da duyarsın kendi sesini.Bir tek senin sözün geçer,senin isteğine bağlıdır yalnızlık..Bu bir insanın ya da insanların yanında olup olmama durumu değildir,bu senin kendinle olup olmama durumundur.
Ağlayan bir çocuktur insanlık,ona oyuncağını verdiğinde susar bir süreliğine,o anki ihtiyacının karşılanması üzerine..Hoşuna gider,okşar ruhunu ve oyuncağını alıp oynar kendi başına.Çünkü herkesin buna ihtiyacı vardır,kimisi istemez yalnız kalmayı,kimisi kabullenmez,kimisi bilmez,kimisi anlamak istemez.Böyledir yalnızlık onunla iyi vakit geçirmeyi bilmek gerekir çünkü düşünürsün eğer düşünürsen varlığın bir anlam kazanır,yalnızlık var olmanın diğer bir adıdır,bu yüzden severim yalnız kalmaları..

zaman: Çarşamba, Aralık 08, 2010

9 Comments to "YALNIZLIK"

ya bak bu yazın çok önemli.
çok iyi açıklamışsın.
gerçek yalnızlık çok iyi bir öğretmen bence de.
çok çok sevdiğim bir konuda yazmışsın.
çok haklısın.
çok sevdim.
aynen katılıyorum.

Bu yazı inanılmaz güzel olmuş. Gerçekten çok beğendim.

"çünkü onlar hoşlanmazlar sabah otobüste yüzlerine gülümseyenlerden, asansörde merhaba diyenlerden, inerken iyi günler dileyenlerden.."

Nefis..

deep ve mockingbird çok sevindim beğenmenize,sağ olun :)

Yalnızlığı bir tek içsel yolculuklarımda istiyorum özellikle bunu sağlıyorum.İnsanın ruhunun öz bakımı olarak algılıyorum.Gerçekten gerekli ama belli aralıklarla..
Kendimi insanlardan,çevremden soyutlamak pek hoşuma gitmez,beni iletişim besler,bilmiyorum hissettiklerimin geri dönütünü almalıyım diye düşünürüm.
Ha bir de tüm insanların birbirine kattıkları değerler var ve birbirlerini iyi yönde etkilemeLeri konusunda birer misyoner gibi uğraşmaları gerekir diye düşünüyorum..
Özetle bir insan için dengeli yaşamında her ikisi de olmalı..YALNIZLIK ve SOSYAL BİREY OLMAK..

insanları insanlar da yalnızlaştırıyor önemli olan nasıl desem dediğin gibi bir bakım olarak algılamak yalnızlığı..tabi bu yalnızlık sosyal yaşantının dışına itmemeli seni ama insanlardan pek bir şey beklememek gerekir ki dediğin bir misyondan bahsetmek imkansız bence çünkü insanlar yeterince iyi değiller,ben de değilimdir

HAYIR KESİNLİKLE KENDİNİ ÖYLE GÖRME! Senin yazılarını seçip koduklarını düşünürsek çok güzel bir yoldasın ve daha çok güzel şeylere imza atacağın,iz bırakacağın belli..;) Ve emin ol buradan öyle görüyorum seni..;)

rosemary çok teşekkür ederim böyle düşünmen beni çok mutlu ediyor daha da yazasım geliyor :)

benim de hep üzerinde kafa yorduğum bir konudur bu var olmanın anlamı.hayatın temposu içinde kimsenin kendini düşünmeye vakti olmaz.kendini düşünmek derken kendi derinliklerinden gelen seslere kulak vermek.dediklerine katılmamak elde değil,güzel bir yazı olmuş.

teşekürler father Nietzsche ;değil mi aslında insan gerçekten kendini düşünebilse belki daha farklı olurdu.